dijous, 9 de gener del 2020

El Cànon de Pachelbel qui no el coneix?

Hola alumn@s de 3r

recordeu que la setmana passada vam parlar del famós Cànon de Pachelbel, doncs bé , he trobat un bloc "Blog de Historia del Periodismo" molt interessant on apareixen un munt de versions sobre aquesta obra. L'original no obstant no apareix!!!!! Per això us deixo un vídeo del Cànon i Giga en ReM de Pachelbel  ( Original) i el link del bloc. 
Feu-li una ullada i em contesteu en els comentaris de l'entrada quina versió us ha agradat més i per què?

Aquesta obra musical  de Pachelbel va ser composta originariament per tres violins i baix continu, posteriorment es van fer arrenjaments per una gran varietat d'instruments i conjunts.







http://historiadelperiodismo.over-blog.es/article-un-canon-moderno-pachelbel-y-sus-mil-y-una-versiones-57124362.html

43 comentaris:

  1. Hola Eva, sóc la Marta Ibáñez Soler
    La versió que més m'agrada del cànon de Pachelbel és la parodia de Rob. En la parodia, en Rob explica que no li agrada aquest cànon, ja que només són vuit notes que es van repetint tota l'estona, i a més molts artistes han agafat el mateix acord per les seves obres. M'agrada perquè té una manera divertida d'explicar la història del cànon, ho fa de manera curta i divertida, criticant el cànon. Explica la història de manera senzilla i toca un tros de cada cançó en la que s'han utilitzat aquests mateixos acords.

    ResponElimina
  2. Hola Eva, sóc la Carla Olivé. A mi, el canon que més m'agrada és el que surt a " Hombres de Paco ". Deixant de banda que m'agrada la sèrie, crec què és una melodia suau i tranquil·la i crec que es el que ells buscaven en el moment just en el que sona a la sèrie, i a mi personalment, m'ha trasmès aquestes sensacions. No es una versió que canvii molt de la original així que m'agrada.

    ResponElimina
  3. El que més m'ha agradat és el de Paulinho Winterle, perquè m'agrada aquest comançament a capel·la introduint el canon i la melodía principal introduida pel violí. Aquesta cançó interpretada només amb la veu i un violí és més agradable que no amb tota una orquestra, penso que afavoreix a la melodía.

    ResponElimina
  4. A mi m'ha agradat més el Hidraluphone H2Organ, ja que crec que es una forma diferent de fer música, utilitzant instruments no tant convencionals, a part de la dificultat que suposa tocar aquest instrument.

    ResponElimina
  5. El que mes m'agradat ha sigut el primer perque es una versió del canon molt moderna i a la vegada molt original.

    ResponElimina
  6. La versió que m'ha agradat mes ha sigut la primera, la de hip-hop, perque crec que es molt original i a la vegada molt moderna.

    ResponElimina
  7. sòc la marta garcía de 3r C a mi realment m'agrada més el primer i per tant el que es mes original perque no esta tant verisonat i es pot sentir 'dalguna manera com hu van fer en el seu moment.
    també cal dir que no soc gran fon de la muscia classica però aquesta realment m'ha agradat més que la segona.

    ResponElimina
  8. El que més m'ha agradat ha sigut el de 'Canon in D on glass harp' és una versió tocada amb gots, amb diferents secuències. M'ha agradat perquè es impresionant com del canon de Pachelbel interpretat per tres violins i per un contrabaix, es pugui fer una versió amb unsgots. El canon de Pachelbel fa servir una progresió armónica delsinstruments de corda.

    ResponElimina
  9. Hola Eva sóc la Laura Castellsagués i el que més m'ha agradat és el cannon en D de l'anunci de pantene. El violí que toca la noia al final del video és la part que m'agrada més, perquè el toca molt de pressa, a més, el so del violi m'agrada molt. Una altra raó és que el vídeo, tot hi que sigui un anunci, és molt bonic, dóna un gran missatge, que tothom és igual i té els mateixos drets, encara que sigui sord, ceg o li falti un braç. Aquesta és la meva opinió.

    ResponElimina
  10. Hola Eva, sóc la Qian
    El que més m'agradat ha sigut el de canon in d de Paulinho Winterle, que principalment surt un senyor que és ceg i mut, que engega una ''televisió'', que aquest engega un altre i un comença a cantar, l'altre comença a marcar el ritme. I poc a poc van engegan els altres ''televisions'' que s'incorporen i també canten. No obstant, el primer de tots, el que és ceg i mut, comença a tocar instruments. Finalment, s'apaguen totes les ''televisions'' i només queda ell.
    M'agradat perquè m'ha semblat una manera divertida i creativa, el que més m'agradat i m'ha fet gràcia ha sigut quan engegaven i apagaven les ''televisions''. I m'ha semblat que ens transmet un missatge important; que tothom pot cantar,tocar,ballar...

    ResponElimina
  11. Hola Eva sóc l'Andrea Téllez ami el que m'ha agradat més es el de Paulinho Winterle, ja que crec que és molt original, no només el video, el començament a capel·la de diferentes veus queda molt original i divertit, acabant amb la melodia de un violí, el qual, es l'instrument principal en el cànon de Pacherbel. Aquet es el video que m'ha agradat més.

    ResponElimina
  12. Hola Eva sóc el Joan Miró i la versió del famós cannon de Pachelbel que més m'ha agradat ha estat la que utilitza les copes com a instrument. M'ha agradat perquè només amb unes copes, és capaç d'interpretar el canon. Trobo que és molt complicat, ja que ha hagut d'anar copa per copa escaltant l'armonia de cada una. Hi han versions que també m'han agradat, però trobo que aquesta es la més difícil i la que més m'agrada.

    ResponElimina
  13. Hola Eva sóc la Judit Cortada, el que més m'ha agradat ha sigut el canon in D on glass harp perquè és impresionan com només amb gots amb aigua pots fer tota aquesta variació de sons i en conjunt un melodia, i també la varietat que pots aconsegir.

    ResponElimina
  14. Hola Eva sóc la Paula Redón i els que m'han agradat més són el "Rock on" ja que m'ha fet gràcia que un tema tan tranquil sigui tant diferent i un altre que també m'ha agradat molt a sigut el "canon D on glass harp" ja que no hauria imaginat mai que es pogués fer amb unes simples copes.

    ResponElimina
  15. Hola Eva sóc la Paula Redón i els que m'han agradat més són el "Rock on" ja que m'ha fet gràcia que un tema tan tranquil sigui tant diferent i un altre que també m'ha agradat molt a sigut el "canon D on glass harp" ja que no hauria imaginat mai que es pogués fer amb unes simples copes.

    ResponElimina
  16. Hola eva sóc la Carolina Ortiz i el que més m'ha agradat es Hydraulophone(H2Organ), Pachelbel's canon perquè mai ho havia vist i m'ha semblat molt original i que sonava molt, beencara que no sigui un instrument.

    ResponElimina
  17. Hola Eva sóc l'Aleix Cátedra. A mi la versió del cànon de Pachelbel que més m'ha agradat a sigut la que fa l'homorista Rob. Ja que, amb humor, explica que no li agrada gens aquest cànon perquè el persegueix, perquè moltes canços modernes han agafat aquests acords de base. I explica graciosament que no li agrada gens perquè quan era petit tocava el chelo i mentre els violins feien melodies precioses ell repetia sempre les 8 notes del cànon. I ensenya exemples cantant canços amb aquesta base per ensenyar com queda bé amb totes les cançons.

    ResponElimina
  18. Hola Eva, sóc la Marta Cijes. La versió que més m'ha agradat del cànon de pachelbel ha sigut la que va sortir a la sèrie dels "Hombres de Paco", crec que sona molt dolça i em transmeteix molts records i sensacions de quan estava veient la sèrie. Totes les altres també estan bé i són molt més originals, però aquesta que no és tan complexa, m'agrada molt més

    ResponElimina
  19. Hola Eva,sóc la Brenda Arias.
    A mi la versió que més m'agradat del cànon de Pachelbel a sigut la de "Paulinho Winterle". A sigut aquest ja que per mi aquest cànon es aburrit, perquè nomès es can tocan vuit notes, en canvi ell ho fa més divertit i fa que li prestis més atenció.

    ResponElimina
  20. Hola Eva, sóc el Roger Camp. La versió que més m'ha agradat és la del Rob Paravonian, perquè ens explica d'una forma divertida i que la puguem entendre, que la base d'aquest cànon (8 notes fetes per un clavicèmbal) de Pachelbel es troba en melodies i cançons més actuals.

    ResponElimina
  21. Hola Eva, sóc la Irina Monterde de 3r A.
    La versió que m'agradat més del Cànon de Pachelbel a sigut la de "Hombres de Paco", ja que junt amb les imatges de la sèrie, transmiteix una sensació que a mi personalment m'emosiona, cosa que en les altres versions la melodia no m'ho ha transmitit, tot hi així, pernso que els altres vidios estan molt bé i que cada un es molt diferent ha l'altre i sobretot al Cànon original.

    ResponElimina
  22. Hola Eva, sóc l'Alex Fernández de 3r A.
    La versió que més m'agadat ha sigut la d'en Rob Paravonian, perquè ens explica que la melodia de Pachelbel la podem trobar a moltes cançons actuals. També ho explica d'una manera fácil i divertida, per la qual no es fa pesada i ho poguem entendre tots.

    ResponElimina
  23. Hola Eva, són l'Èric Jordan, 3rA.
    La versió que més m'ha agradat és la de hydraulophone, perquè trobu que es una forma molt original de tocar una cançó, tocar amb un organ d'aigua no es algu que es vegi molt, a part que no a de ser gens facil.

    ResponElimina
  24. Hola Eva sóc el Miquel Andón de 3r A.
    Després de sentir totes les versions, he arribat a aquesta conclusió:
    1. La primera que ens oferien per sentir, es podria dir que és una de les que m'ha agradat menys. Perquè és d'un estil que no em va massa, però es nota que està treballada (Cànon Hip-Hop).
    2. La segona es molt semblant a la primera, es la mateixa versió i tampoc m'ha agradat ( Lee Changyui).
    3. La tercera és el monòleg de Rob Paravonian, però no el valoraré com una cançó, perquè és un monòleg, però m'ha encantat.
    4. La quarta és la quarta que m'ha agradat més, és la de Paulinho Winterle. És original i divertida. Però ja n'havia vist de semblants, per això no m'atreu gaire.
    5. La cinquena és la de l'hidròfon, està treballada, però si hagués estat millor gravada m'hauria agradat més.
    6. La sisena versió ni m'ha desagradat ni m'ha agradat, es nota que l'han hagut d'arranjar. Tinc la mateixa opinió amb aquesta que amb la cinquena.( arpa, flauta i hidròfon).
    7. La setena és la cinquena que m'ha agradat més, es veu que hi ha hagut molta feina al darrere però ja he vist vídeos semblants per això no m'ha impressionat molt.(Cànon fet amb copes).
    8. La vuitena és la vuitena que m'ha agradat més. No escolto molt flamenc però m'ha fet gràcia sentir aquesta versió. El que m'ha agradat més ha estat la combinació amb guitarra i "palmes".( Cànon Flamenc).
    9. No m'ha agradat, la barreja entre un dj i una orquestra no m'agrada.( Pachelbel Kanon, Cambra Stuttgart).
    10. La desena versió dels Pop Tops és la segona que més m'ha agradat. L'adaptació per cor és preciosa.( Oh Lord, Why Lord, Pop Tops).
    11. L'onzena és el Rock On, per mi, ÉS LA MILLOR! Està molt ben arranjada i interpretada. També s'ha de dir que el que escolto més a casa és Rock i això ha influït una mica en la decisió.
    12. La dotzena és la sisena que més m'ha agradat. És una barreja de cançons que com a base tenen aquest Cànon. Es pot apreciar Aerosmith i la versió original d’aquest cànon. (Àlbum Apollo, 1983).
    13. La tretzena està relacionada amb la dotzena. És igual que la versió original del Cànon però transportada per a instruments de vent-metall.
    14. La catorzena m’ha agradat. És la setena que m’ha agradat més ( John Scatman- Scatman’s world).
    15. La quinzena és BRUTAL, és la tercera que m’ha agradat més. La part de guitarra és la millor. ( BanYa-Cànon- D, Part of the memories #1).
    16. La setzena i última és la versió original. El cànon canvia totalment aquest frgament del final d’aquesta sèrie.( Los Hombres de Paco).
    Les que més m’han agradat:
    1. Hunter- Rock On.
    2. Pop Tops- Oh Lord, why Lord.
    3. BanYa- Cànon- D, Part of the memories #1.
    4. Paulinho Winterle- Cànon en D.
    5. Cànon fet amb copes.
    6. Àlbum Apollo, 1983.
    7. Scatman- Scatman’s world.
    8. Cànon Flamenc.

    ResponElimina
  25. Hola Eva sóc David Amagua de 3D i la interpretació que més m'ha agradat ha sigut CANON IN D - by Paulinho Winterle perquè segons la meva opinió és una obra creada per a instruments i l’autor ha sigut molt enginyós per transformar aquesta obra, de manera que es pugui interpretar amb sons vocàlics, a més l’autor realitza la interpretació d’aquesta obra de manera que sigui divertida, ja que utilitza la gestualitat de la cara. Per últim aquesta obra és diferent de les altres, ja que utilitza la veu encara que també utilitza la flauta i l’harmònica per tot això he triat aquesta interpretació.

    ResponElimina
  26. Hola Eva. Sóc l'Alan, de 3r A, i la versió del canon de Pachelbel que més m'ha agradat ha sigut una decisió difícil, però al final escullo la de Paulinho Winterle.
    He decidit escollir aquesta perquè el creador a sigut capaç d'interpretar tota una cançó només amb la seva veu, exceptuant d'alguns dels instruments utilitzats al final. A més, el treball informàtic que ha hagut de fer té la seva complicació. Igualment, moltes de les versions publicades tenien darrere un treball i un estudi molt difícils que també es mereixen un aplaudiment.

    ResponElimina
  27. Hola Eva, soc la Eva Rodríguez de 3rD.
    La versió que m’ha agradat més ha sigut la Hydraulophone (H2Organ), Pachelbel’s cano perquè mai havia vist un instrument d’aigua, perquè es una música tranquila i perquè ho fa amb un instrument d’aigua original.

    ResponElimina
  28. Hola Eva sóc el David Segura de 3r A.
    El que més m'ha agradat ha estat el 7è video que anava de l'home tocant l'instrument d'aigua acompanyat d'uns dos més, la flauta travessera i l'arpa. Aquest es el que mes m'agrada perque trobo que es el mes melòdic de tots

    ResponElimina
  29. Hola Eva, sóc el Jaume Bogarra rau de 3r ESO A.
    La versió que més m'ha agradat és la de Canadian Brass, Isao Tomita i James Galway que és una versió del cànon de Pachelbel que està interpretada per cinc persones que toquen, tots, instruments de la família de vent-metall. Per aquest motiu, penso que té més dificultat imitar els sons i fer una melodia molt semblant amb instruments d'una família que no pertanyen a l'original.

    ResponElimina
  30. Hola Eva, sóc la Mar Rodriguez de 3r D.
    A mi la versió que m'agradat més és el Canon D on glass hord, perquè és increible que nomes amb copes amb aigua és pot fer música

    ResponElimina
  31. Hola, sóc el Christian Álvarez.
    El cànon que més m'agradat ha sigut el flamenc. Potser no és el més complex, però l'intervenció de la guitarra, les palmes i altres instruments omple els buits que deixa la versió original fent així que sigui més engrescador i alegre. Jo personalment valoro l'adaptació de la guitarra que per a mi és un dels instruments que més m'agrada i en aquest cànon sona molt bé juntament amb tot plegat.
    Sincerament el cànon original ja m'agradava molt, però aquest encara més, el fet de la guitarra i la veu en petits moments m'agradat molt fent que sigui una melodia agradable de sentir.

    ResponElimina
  32. Hola, sóc el Christian Álvarez.
    El cànon que més m'agradat ha sigut el flamenc. Potser no és el més complex, però l'intervenció de la guitarra, les palmes i altres instruments omple els buits que deixa la versió original fent així que sigui més engrescador i alegre. Jo personalment valoro l'adaptació de la guitarra que per a mi és un dels instruments que més m'agrada i en aquest cànon sona molt bé juntament amb tot plegat.
    Sincerament el cànon original ja m'agradava molt, però aquest encara més, el fet de la guitarra i la veu en petits moments m'agradat molt fent que sigui una melodia agradable de sentir.

    ResponElimina
  33. Hola Eva sóc el Carlos Mallén i la versió que m'ha agradat més és la de " cannon in d - by Paulinho Winterle perquè ho fa d'una forma molt original, grabant sons que fa ell amb el seu cos(encara que fa servir algun instrument com la flauta)i els posa en el lloc on toca perquè soni be el cannon. Per acabar també crec que li dona un toc divertit.

    ResponElimina
  34. Hola Eva sóc el Gerard Mayol de 3r A. La versió del cànon de Pachelbel que més m'ha agradat és la de l'Hydraulophone (H2Organ). Trobo que és una manera molt original de versionar una cançó i no molt habitual. A part, el so que té l'instrument és molt agradable, m'agrada molt.

    ResponElimina
  35. Hola Eva soc l'Oriol la versió que mes m'ha agragat tot i que es fa molt pesat escoltar sempre la mateixa melodia es la que esta feta amb gots,ja que trobola idea molt original i costosa a lavegada.Es una molt bona forma de fer música i te un so molt personal i diferent que els de mes si parlem de característiques i sons musicals.

    -Canon in D on glass harp

    ResponElimina
  36. Hola Eva, soc l'Àlex garcia i el que més m'agrada es el del monolag, perquè fa molta gracia, y parla de com moltes cançons famoses tenen en la seva música el Cànon de Pachelbe

    ResponElimina
  37. Hola Eva sóc el Sergi Jurado de 3 A i el que més m'ha agradat és el monòleg del Rob perquè és una manera divertida d'explicar el seu trauma amb aquest cànon, al mateix temps que et mostra el gran número d'artistes famosos que han fet servir aquesta melodia i nosaltres no ens donem conte d'això. A més m'agrada perquè la melodia original es molt bona.

    ResponElimina
  38. La versió que més m'ha agradat es l'hydraulophone (H2Organ) perquè he vist que si tapes els forats on surt l'aigua pots formar una música i una cançó.

    ResponElimina
  39. Hola Eva,sóc el Carlos Escorza de 3r-D, el canon que més m'ha agradat, és el Hydraulophone (H2Organ), un dels motius per el cual m'ha agradat, és perque es una manera diferent de fer un canon, es a dir, el fet de que el facin a l'aire lliure i d'una manera molt original. M'hagués agradat més si estigués millor gravat o amb la camara fixament desde algún punt. També m'ha agradat perquè es nota que hi ha una preparació prèvia.

    ResponElimina
  40. Hola eva! sóc la Carla Casadesús de 3rd.
    El cànon que més m'a agradat a estat: Cànon in D. M'impressiona bastant que amb la mínima cosa es pot arribar a fer música. Es nota com l'home s'ho a preparat prou apart de la paciència que ha tingut per fer-ho ..
    també m'a agradat molt el videoclip perquè m'ha cridat bastant l'atenció, en general que és entretingut tot en general.

    ResponElimina
  41. Hola Eva sóc la Jennifer Zwierzyk de 3r-A, i la versió que ma agradat mes del canon de Pachelbel ha estat la de les copes. M'ha agradat perquè apart de ser difícil es original, ja que a de anar copa per copa buscant la tonalitat exacte.

    ResponElimina